سقف

مزایا و معایب سقف کناف یکی از مسائلی است که قبل از به کار گیری این آپشن در ساختمان خود باید از آن مطلع باشید. امروزه مردم به زیبایی طراحی داخلی توجه ویژه ای نشان می‌دهند، به همین دلیل می‌کوشند که با استفاده از تکنیک ها و روش های متفاوت طرح های مدرن و جذابی را در خانه و یا محل کار خود اجرا کنند. کناف در واقع یک کمپانی آلمانی تولید کننده محصولاتی مانند دیوار پیش‌ساخته و سقف کاذب می باشد.کناف در سراسر جهان جزء یکی از متداول ترین و پر استفاده ترین متریالی است که برای دکور، سقف و پارتیشن های جدا کننده استفاده می‌شود.در حال حاضر بیشتر افرادی که قصد دارند، برای طراحی دکوراسیون داخلی خود از سقف کاذب استفاده کنند، نوع کناف آن را در اولویت اول قرار می دهند. البته ایجاد مشکل و عیب در صورت اجرای غلط این سقف‌ها اتفاق می افتد که با کمال تاسف در اکثر مواقع این اتفاق صورت می‌پذیرد. برای آشنایی با مزایا و معایب سقف کناف تا انتهای این مقاله با تکوک همراه باشید.

مزایای سقف کناف

case study clarkson main

در ابتدا به معرفی مزایای سقف کناف می پردازیم.  از جمله مزایای سقف کناف عبارتند از:

  • سقف‌های کنافی چند برابر سبک‌تر از دیوارهای گچی هستند؛ به همین دلیل در زمان زلزله خطرات کمتری خواهند داشت.
  • اجرای سقف کناف بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از گچ است.
  • انعطاف پذیری بالایی دارد.
  • به آسانی نصب می‌شود.
  • عایق حرارت هستند.
  • در برابر آتش و رطوبت مقاوم‌اند.
  • در فضاهای قدیمی به آسانی استفاده می‌شود و فضا را جدیدتر می‌کند.
  • تاسیسات ساختمانی را به راحتی می‌توان از آن عبور داد.
  • ضخامت سقف‌های کنفی از سقف‌های سنتی کمتر است.

معایب سقف کناف

suspended ceiling design for guest room

سقف کناف اگر به صورت درست اجرا نشود مشکلاتی با خود به همراه دارد که عمداتاٌ این مشکلات و معایب از خود سقف کناف نیست و اکثرا از اجرای ضعیف به وجود می آید. در ادامه با معایب سقف کناف اشنا خواهید شد.

  1. سقف کناف در حالت عادی و معمولی در مقابل ضربات مقاوم نیستند، ولی اگر آن‌ها را با گچ بپوشانند باعث افزایش مقاومت سقف کناف می‌شوند. سقف کناف در برابر ضربه مقاومت بسیار کمی دارد ولی باید توجه داشته باشید که بعد از نصف سقف کناف اگر به آن ضربه وارد شود و یا دچار شکستگی شود این سقف توان ترمیم شدن را دارد که یک پوئن مثبت برای این سقف به حساب می‌آید. نحوه ترمیم نمودن این سقف به این صورت است که ابتدا محل ترک یا شکستگی را با استفاده از نوار درزگیر می‌پوشانیم و و سپس محل آسیب دیده با بتونه پوشانده و ترمیم می شود.
  2.  همچنین بعضی از سقف های کناف ممکن است اگر در معرض آب قرار بگیرند مقاوت چندان خوبی از خود نشان ندهند و خیلی زود خراب شوند، ولی سقف های کناف ضد آبی نیز وجود دارد که اکثرا در مکان هایی که در معرض رطوبت قرار دارند از این نوع سقف کناف ضد آب استفاده می‌کنند. اگر از این نوع سقف کناف در خانه خود استفاده کرده اید باید بدانید که مقاومت آن در برابر بخار آب بسیار عالی می باشد.
  3. لازم به ذکر است کناف کاری سقف منازل نسبت به کارهای دیگر ساختمان دارای اهمیت بیشتری می‌باشد، زیرا این کار در هنگام نصب به حساسیت بالایی نیازمند است و باید به آن بسیار توجه کرد. اگر در هنگام نصب سقف کناف از گروه حرفه ای استفاده نکنید، بعد از نصب سقف کناف کیفیت کار ممکن است بسیار پایین آمده باشد و مشکلات آن نیز بسیار شدیدتر باشد.  به شما پیشنهاد می‌کنیم برای نصب این سقف ها از گروه های حرفه ای ماندد تکوک کمک بگیرید تا خیالتان از نصب آن ها نیز راحت باشد. برای دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش می توانید با استفاده از پل های ارتباطی وجود در سایت با تیم ما تماس حاصل نمایید.
  4. همچنین در هنگام نصب کردن سقف کناف، گرد وخاک بسیاری تولید می شود و ممکن است به تمامی نقاط خانه این گرد و غبار پخش شود. برای تمیز کردن و نظافت این گرد و غبارف گاهی افراد مجبور می‌شوند که کل فضای خانه را تمیز کنند و همین امر ممکن است بار مالی اضافه ای را به شما تحمیل کند.
  5. همانطور که اطلاع دارید، کناف از ماده ای به اسم پروفیل سبک ساخته شده است، گاهی ممکن است افراد به شما یک سقف کناف با کیفیت و جنس نامرغوب بفروشند که همین کار باعث می‌شود تا سقف کناف شما باد کند یا در اصطلاح شکم دهد. جنس های نامرغوب سقف کناف به راحتی ترک برمی‌دارند که یکی از مشکلات افراد برای خرید سقف کناف، وجود انواع سقف کناف نامرغوب در بازار می باشد.

 نحوه نصب سقف کناف

33 examples of modern living room ceiling design and life 0 902

یکی از جالب ترین عناصر سازنده فضای داخلی در صنعت ساختمان سازی و در داخل منازل مسکونی سقف محیط باشد که بسیار با اهمیت نیز می‌باشد که در حال حاضر استفاده و نصب سقف کناف بسیار رایج شده است. برای جلوگیری از وقوع مشکل در نصب کردن سقف کناف باید قبل از مشخص کردن جنس و جزئیات نصب سقف کناف هیچ قراردادی را امضا نکنید. بسیاری از افراد به این مسئله اهمیت خاصی نمی‌دهند ولی باید بدانید که بهتر است این کار را در اولویت قرار دهید و قبل از امضا تمام این جرئیات را بدون هیچ نقصی در قرارداد خود ذکر کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید. یکی دیگر از راه های جلوگیری از وقوع مشکل در نصب کردن سقف کناف این است که بدانید، داشتن استاندارد و دیگر گواهینامه های معتبر بین المللی برای جنس کناف مهم است ولی کافی نیست. افراد زیادی وجود دارند که از اهمیت ویژگی های فنی جنس کناف آگاه نیستند و اطلاعات زیادی ندارد و ممکن است پیمانکار شما از یک برند معروف برای نصب سقف کناف شما استفاده بکند ولی این سقف دارای  ضخامت کافی نباشد مه همین امر برای شما ممکن است مشکلاتی به وجود بیاورد. برای دریافت مشاوره در این زمینه می توانید با تیم مشاوره تکوک تماس بگیرید.

رفع ترک خوردگی در سقف کناف

اگر در سقف کناف شما ترک خوردگی ایجاد شد، باید قبل از هرکاری یک پلاستیک یا پارچه را در زیر قسمت ترک سقف قرار دهید؛ زیرا ممکن است در زمان انجام کار باعث کثیف شدن محل شود. سپس باید یک کادر در قسمت ترک خوردگی ایجاد نمایید، برای این کار از چاقو استفاده کنید. سپس از ورق مش استفاده کنید، این ورقه به قسمت ترک خورده به راحتی می‌چسبد. نکته مهم در اجرای این کار این است که بیش از یک لایه از ورق مش استفاده نکنید. بعد از چسباندن ورق مش باید نسبت به ساخت بتونه اقدام کنید. با استفاده از یک کاردک یک لایه نازک از بتونه را بر روی ورق مش می‌زنیم. باید به این نکته توجه کنید که ورقه مش به خوبی سقف را پوشش داده باشد. بعد از این کار باید برای خشک شدن بتونه صبور باشید. پس از سمباده کاری از یک لایه بتونه دیگر بر روی محل  آسیب دیده استفاده کنید. توجه داشته باشید که لایه دوم از لایه قبلی نازک‌تر باشد. سپس مانند روش قبلی ادامه کار را انجام دهید و در آخر به سمباده کاری بپردازید؛ این کار به یکنواخت شدن سقف کمک بسزایی می‌کند. پس از اتمام سمباده کاری به رنگ آمیزی بپردازید. پس از اتمام تمامی مراحل دیگر خبری از ترک نیست و به طور کامل ترک سقف کاذب کناف رفع شده است.

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل شما را با مزایای سقف کناف و معایب سقف کناف آشنا کردیم. همچنین راه کارهایی برای رفع مشکلات احتمالی شما ارائه دادیم. با این حال اگر باز هم مشکلی در این زمینه برای شما عزیزان پیش آمد می توانید با تیم مشاوره تکوک تماس حاصل نمایید و از خدمات مشاوره و راهنمایی ما بهره مند شوید. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *