03 NTAC3.150F سوپر کولر سلولزی پلیمری روبروزن البرز مدل

 کولر پلیمری (سلولزی) چیست؟

کولر پلیمری سلولزی از جدیدترین سیستم‌های سرمایشی حال حاضر کشور به شمار می‌رود و شرکت‌های زیادی در دنیا این نوع کولرها را به فروش می‌رسانند. این محصول سرمایشی به دلیل کاربرد مواد جدید در طراحی، دارای راندمان بالایی است و از این سیستم خنک‌کننده در ساختمان‌های تجاری و سالن‌های عظیم تولیدی نیز استفاده می‌شود. کولرهای پلیمری درواقع سیستم خنک کننده ای هستند که در داخل آن ها از پد های سلولزی به جای پوشال استفاده می شود و نسخه اصلاح شده کولر آبی هستند. پوشال ها قدرت پالایش گرد و غبار و آلودگی را ندارند و آن ها را به محیط داخل وارد می کنند در صورتی که پدهای سلولزی این قابلیت را دارند که از ورود هر گونه ریزگرد و آلودگی به محیط داخل جلوگیری کنند. این پدها از جنس پلی اتیلن و پلی اورتان هستند و شکل اسفنجی دارند، از این رو آب را نگه می دارند. کولرهای پلیمری مزایای بسیاری دارند و در انواع روبرو زن، بالا زن و پایین زن تولید می شوند که با توجه به نیاز می توان بهترین مدل را خریداری کرد. طراحی این کولرهای به گونه ای است که می توان در مصارف خانگی و صنعتی از آن ها استفاده کرد.

تولید کنندگان کولرهای پلیمری تمام تلاش خود را کرده‌اند که با مرغوب ترین و بهترین تجهیزات این محصولات را تولید کنند، از این رو بدنه آن ها به شکلی است که در برابر نور خورشید و شرایط بد آب و هوایی بسیار مقاوم است و دوام بالایی دارد.نحوه عملکرد کولر پلیمری سلولزی کاملا شبیه به سایر کولرهای آبی است و با استفاده از تبخیر آب صورت می‌گیرد و تفاوت اصلی آن با کولر آبی در بهینه‌سازی اجزای آن است. عملکرد این کولر به این صورت است که هوای گرم محیط پس از تماس با پدهای سلولزی این کولر، گرمای خود را به آب می‌دهد. سپس خنک‌شده و سریعا موجب تبخیر آب می‌شود. در سیستم ذکر شده، آنتالپی تبخیر آب یکی از اصلی ترین فاکتورهای عملکرد این سیستم است، به علت این که موجب خنک‌سازی هوای گرم تا یک دمای متعادل و پایین می‌شود. این نوع کولرها دارای وزن پایین تری نسبت به مدل های دیگر هستند، همچنین زیبایی ظاهری خاصی دارند. اگر در استفاده از کولرهای پلیمری نکاتی را رعایت کنید، می توانید تا مدت ها از راندمان بالا و خنک سازی آن لذت ببرید. در واقع به دلیل وجود پدهای سلولزی که از ورق های کاغذی سلولز تولید شده‌اند نیازی به تعویض مداوم ندارند و می توانند تا مدت ها بدون هیچ مشکلی با آب در تماس باشند. برای کسب اطلاعات جزئی تر و دقیق در باره این کولر ها در ادامه مطلب با تکوک همراه باشید.

مزایای کولر پلیمری

The best cellulose water cooler

  • کاهش 60 تا 70 درصدی برق
  • کاهش هزینه تعمیرات
  • عدم نیاز به تعوض مداوم پدها
  • راندمان بالا
  • استحکام و دوام بالا
  • عدم سایش و خرابی
  • طول عمر بالای کولر
  • نصب و نگهداری آسان
  • تغییر دور الکتروموتور به صورت دستی و اتوماتیک
  • کاربرد گسترده
  • مناسب برای مناطق مختلف
  • طراحی ویژه
  • داشتن فیلترهای آنتی باکتریال
  • دارای دو سیستم خروجی برای متصل شدن به کانال
  • راندمان بسیار بالا و صدای کم نسبت به کولر آبی
  • افزایش راندمان بالاتر تبخیر آب در مقایسه با کولرهای معمولی
  • استفاده از پنل سلولزی به جای پوشال در جهت خنک کنندگی
  • پالایش گرد و غبار و آلودگی توسط پدهای سلولزی
  • مقاوم در برابر نور خورشید و شرایط بد آب و هوایی
  • وزن بسیار پایین تر نسبت به انواع کولرهای دیگر
  • دارا بودن سیستم اینورتر، ترمومتر و ترموستات
  • سیستم خودکار در جهت تخلیه آب سخت
  • عمر طولانی پدها و عدم نیاز به تعویض مداوم

نحوه عملکرد کولر پلیمری

پلیمری سلولزی 18000 گرمستون

کولر پلیمری دارای موتور قدرتمندی است و بدون تسمه و یاتاقان بهترین کارایی را دارد، در کل عملکرد این کولرها شبیه به کولرهای آبی است. با این تفاوت که در کولرهای پلیمری برخی قطعات مانند تسمه، پوشال و … حذف شده اند و قطعات کارآمدتری مانند پمپ تخلیه، پد سلولزی و … جایگزین شده اند. کولرهای آبی دارای دو دور موتور هستند، اما این کولرها 50 دور موتور دارند که با توجه به دمای هوا می توان بهترین سرعت را انتخاب کرد. برخلاف راندمان بالا و خنک سازی عالی این دستگاه ها مصرف برق بسیار کمی دارند و به دلیل وجود اینورتر تا حد زیادی مصرف برق پایین آمده است. در کل نحوه عملکرد کولر پلیمری تخصصی است، اما به زبان ساده با تبخیر آب سبب خنک سازی محیط می شود. در واقع با روشن کردن کولر هوای گرم موجود در فضا را جمع می کند و آن را وارد پدهای سلولزی که مرطوب هستند می کند، آب تبخیر می شود و هوای گرم خنک می شود، سپس دستگاه هوای خنک شده را به محیط وارد و سبب خنک سازی فضا می شود. شما می توانید کولر پلیمری را با بهترین کیفیت از شرکت تکوک تهیه نمایید. همچنین برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات تخصصی تر از این کولر ها با کارشناسان تیم متخصص تکوک در ارتباط باشید.

معرفی انواع کولر پلیمری

کولر سلولزی نیمه هوشمند

در این نوع کولر زیر سقفی ، تقریبا تمام ساختار کولرهای آبی معمولی و قدیمی حفظ شده و تنها به جای پوشال قدیمی از پدهایی از جنس سلولز جهت واسط تبخیری کولر آبی استفاده می گردد.

کولر سلولزی هوشمند

کولر آبی سلولزی هوشمند که به کولر آبی سلولزی بدون تسمه نیز معروف است، علاوه بر استفاده از پوشال کولر سلولزی، تسمه و یاتاقان موجود در کولر آبی را نیز به صورت کامل حذف نموده که مزایای بسیار گسترده تری را جهت خنک کنندگی و دوام بیشتر کولر فراهم می آورد.

تفاوت‌ کولر پلیمری با کولرهای آبی

آبی معمولی با سلولزی

مقاومت به خوردگی و فرسایش کولر پلیمری سلولزی در برابر آب و سایر فاکتورهای محیطی بسیار بیشتر از دیگر کولرهای آبی است. علت اصلی این مقاومت فوق‌العاده، ساخته شدن بدنه این سیستم سرمایشی از پلیمر است. در کولرهای معمولی دیگر که بدنه فلزی دارند، مطمئنا بدنه کولر با برخورد به آب دچار زنگ‌زدگی و پوسیدگی می‌شود. اما بدنه پلیمری این کولرها باعث عمر طولانی این سیستم سرمایشی قدرتمند خواهد شد. یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی این کولر با کولرهای آبی سنتی این است که کولرهای آبی معمولی که به طور کل با پوشال‌های ساده کار می‌کنند، اکثر با گذر زمان قابلیت خنک‌کنندگی خود را از دست‌‍ می‌دهند. پوشال‌ها پس از مدتی که با آب تماس دارند دچار خرابی می‌شوند و ویژگی‌های خود را از دست می‌دهند. ولی پدهای سلولزی از ورقه‌های کاغذی سلولزی ساخته شده و عمر طولانی دارند. كولر سلولزي علاوه بر قدرت خنك كنندگي بيشتر به علت استفاده از پد سلولزى به جاي پوشال مانع انتقال قارچ و باكترى به داخل محيط منزل مي گردد . پد سلولزي داراي ساختار يكنواخت است كه موجب ايجاد سطح تماس بسيار بزرگي بين آب و هوا مي شود . پد سلولزي داراي قدرت جذب آب است و مانند كاغذ خشك كن مي تواند آب را به خود جذب كرده ، در مقابل هوا مرطوب باقي بماند.

خلاصه مطالب

در پاسخ به سوال کولر پلیمری چیست می توان به این نکته مهم اشاره کرد که در این کولرها بجای پوشال از پدهای سلولزی استفاده می کنند. استفاده از پدها، باعث جذب آب بالاتر و در نتیجه خنک سازی محیط می شود. از مزایایی این نوع کولر می تواند موارد مهمی مانند مصرف انرژی کم تر، راندمان و خنک سازی بالاتر، عمر طولانی و سازگاری با محیط زیست باشد. شما دوستان گرامی می توانید برای ثبت سفارش و دریافت مشاوره و راهنمایی با تیم پشتیبانی تکوک از طریق پل های ارتباطی موجود در سایت تماس حاصل نمایید. از این که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودبد متشکریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *